Warisan Melayu, Warisan Kita.

Saturday, July 12, 2008

Pengalamanku.


Apa khabar semua?




Harap semuanya dalam keadaan sihat sejahtera. Saya ingin berkongsi serba sedikit tentang satu pengalaman yang saya alami semasa sekolah rendah. Pada waktu itu, beberapa murid daripada sekolah "American International School" berkunjung ke sekolah kami sempena Hari Sedunia. Mulanya, kami dikehendaki memakai pakaian traditional kami dan berkongsi budaya kami kepada mereka. Saya masih ingat lagi pada masa itu keadaan amat riuh rendah. Pelbagai bangsa daripada negara berbeza datang berkumpul untuk mempelajari budaya masing-masing. Terdapat seorang murid lelaki yang berpakaian aneh pada saya tetapi setelah diberitahu, ia memang budaya mereka bagi lelaki memakai "skirt"! Tetapi, pengalaman paling manis adalah menyebarkan budaya Melayu kepada mereka! Saya digandingkan dengan seorang perempuan berbangsa "Russian"! Pada mulanya, saya berasa gugup tetapi melihat keghairahan semua, saya memberanikan diri dan mula mengajarnya cara bermain "Batu Seremban"! Saya pula sering ketawa melihat gelagatnya. Pengalaman seperti ini tidak mungkin hilang daripada ingatan saya dan sebagai seorang anak kelahiran Melayu, saya berbangga dapat berkongsi budaya yang indah ini kepada perempuan itu. Hari nampak sudah malam, jadi sehingga kita berjumpa di lembaran yang seterusnya yah! Selamat membaca!
- Nikamatilah lagu "Berhenti Berharap"!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home